СТОП ПАНІКА
Що треба робити, це стосується і батьків і дітей:
Батькам поговорити про сучасні події, з дітьми спокійно і розсудливо.
З дітьми зараз більше тілесного контакту ( масаж ручок, ніжок, спинка).
Прогулянки на дворі.
Фізичні вправи ( як гра може бути).
Перегляд мультфільмів, та фільмів
(Смішних, сімейних).
Легка їжа, та теплі напої.
В ігровій формі з дітьми програвати ситуації, які допоможуть в даних
обставинах
Це важливо, щоб дитина розуміла як діяти.
Чарівний рюкзачок для дітей:
там повинні бути улюблені іграшки дитини, водичка обов'язково, мінім. теплі
речі,
Ваші контакти телефонів записані на аркуші!!!
Налаштовуємо себе на позитивний настрій
https://www.youtube.com/watch?v=ttxjc7nsTR4&t=11s
https://www.youtube.com/watch?v=yK_mNQkHaBI
Як зцілити рани, що залишають по собі психотравмуючі події війни? https://www.youtube.com/watch?v=cxpOBEnwgG8
Світлана Ройз
рекомендує:
• в стресовий момент - увага на ноги. Подивитися, на них, особливо, коли не
відчуваються ноги. стояти стабільно, не дати землі «піти з-під ніг». міцні і
впевнені стопи на землі. топати, стрибати, давати дітям бігати скільки можна
• спиною спертись на стіну, стілець. відчути опору
• знайти погляд іншого поруч. Знайти, на чому сфлкусувати погляд
• сжимати, терти долоні
• обійняти себе, похлопати по плечам. пояснити дитині про янгола-охоронця,
який так тебе обіймає (хто вірить - пояснити собі)
• точка між мізинцем і безіменним - пом‘яти
• простукати грудну клітину 1 удар на секунду (нормалізація серцебиття). не
частіше! дитині можна простукати колінки або плечі. проговорювати «я правляюсь,
ми справляємось! ми молодці»
• потягуватись! розтягувати м‘язи. в стресі м‘язи спазмуються. мінімально -
тягніть шию, пальці рук
• активно розминайте обличчя.
• видихати довше, ніж вдихати. «задувати свічку», співати
• не рухаючи головою, поводити очима до крайніх точок - вверх, вниз, право,
ліво. затримати
• обіймати дітей і всіх-всіх
• пити воду. хоч по-трошки
• нагадувати собі і дітям ходити в туалет
• плакати, якщо плачеться. так виходить кортизол,'
Ти - океан. океан
сили, спокою. за тобою - рід, земля, хлопці на передовій і наші діти. турбуйся
про себе, так ти підтримаєш і себе, і інших .
25 занять з дітьми (корисне посилання)
https://moieptashenia.com/1196/?fbclid=IwAR0VSortSDOTPgCNiN5JiR2dbQN2fJYTAk4btRwQcAwdJdMseeKz8khiTX
Звуки війни:
як допомогти дитині не боятися сирени й гучного гуркоту
Вже пʼятий місяць чимало українських дітей замість заспокійливої колискової
чують гучні звуки сирени або дзвонів, що сповіщають про повітряну тривогу. МОЗ
запитало у дитячої та сімейної психологині, авторки книг з дитячої психології
Світлани Ройз про те, як заспокоїти дитину та навчити її правильно реагувати на
звуки повітряної тривоги.
Боятися того, що насправді лякає, – нормально. При цьому діти орієнтуються
на нашу реакцію і на те, як ми їм пояснюємо те, що відбувається, які дії
пропонуємо. Тому маємо знати, як діяти у подібних ситуаціях. Тож нижче – поради
від Світлани Ройз.
Як заспокоїти дитину під час гучних звуків сирени
чи вибухів
Щоб допомогти дитині впоратися зі страхом і навчити її реагувати на гучні
звуки, як-то сирена чи гуркіт, психологиня радить діяти за таким алгоритмом:
1. Нормалізація
Дорослий фіксує і пояснює дитині ситуацію: я бачу, що ти боїшся. Так, це ж
дуже гучний і неприємний звук, який насправді лякає. Але коли ми чуємо сирену –
це значить, що наші ЗСУ зафіксували загрозу і зараз її знешкоджують. Цей звук
сповіщає, що про нашу безпеку дбають. І нам потрібно подбати про себе – тому ми
йдемо в безпечне місце.
2. Підтримка
Важливо дати дитині сигнал про підтримку: я з тобою і буду з тобою весь
час. А далі – запропонувати дію: хочеш, я візьму тебе на руки/обійму, а ти
візьмеш свою іграшку? Безпорадність – травматична, тому дитина має відчувати,
що може вплинути на щось: тримати іграшку, піклуватись про тварину, взяти воду,
рахувати кроки – це надаватиме їй відчуття своєї сили.
3. Завершення
Після того, як загроза минула, слід обов’язково наголосити на цьому.
Скажіть дитині: «Все минулося. Ми в безпеці. Спасибі, ти був (була) таким
сміливим, міцним. Ми чули так багато гучних звуків (їх можна назвати), але ми
впорались».
Закцентуйте увагу дитини на її силі. Можна сказати, що пишаєтесь її
стійкістю і тим, як вона піклувалася про свою іграшку, молодшого брата чи
сестру, про себе самого, чітко виконувала ваші вказівки тощо.
Можна пограти в терапевтичну «гру»: розтерти вуха і уявити, що з них «висипається»
в долоню чи на землю те, що їм заважає. Можна уявити себе собакою, який щойно
вийшов з води і струшує з себе всю воду.
Далі «будуємо» місток до наступних дій: для цього запитуємо у дитини про
те, що будемо робити далі, коли вийдемо з укриття.
Прості «практики», щоб зняти напругу аудіального
каналу
Світлана Ройз також порадила кілька прийомів, які допоможуть відволіктися
та знизити напругу, повʼязану з гучними звуками. Використовуйте їх відповідно
до ситуації, можливостей та уподобань дитини. Тож ви можете запропонувати
дитині:
1. Співати пісні.
2. Послухати аудіоказку в навушниках.
3. На кожну сирену промовляти дражнилки
на російську армію – знецінювання і прояви вербальної агресії (дозволені
батьками) допомагають дітям відреагувати емоції.
4. Помасажувати вуха (наче ми робимо
масаж вух слонику) та простукати зону за вухами.
5. Застосувати дихальні практики з
гучним видихом (можна робити видих з відкритим ротом).
6. Пограти в слоника, який обмахується
вухами: прикладаємо долоні до вух – відкриваємо – закриваємо.
7. Пограти в «комахи» – одну з
«псевдоагресивних» ігор: уявляємо, що в приміщенні багато комарів і ловимо їх,
плескаючи гучно в долоні, але не торкаючись інших гравців, а поруч із ними.
8. Викликати позіхання: проводимо
пальцями від козелка вуха до щелепного суглоба і пропонуємо дитині позіхати.
9. Смоктати льодяник, сухофрукт або
жувати жувальну цукерку чи гумку.
10. Якщо дозволяють обставини – пускати
мильні бульбашки, щоб стимулювати потужний видих.
Немає коментарів:
Дописати коментар